عمومي

 
 
واكنش منتقدان به فيلم Roma - رم
| نظرات (0)

فيلم رم (Roma) با كارگرداني آلفونسو كوارون، به‌تازگي به روي پرده سينماها رفته و تا حد زيادي توجه منتقدان را به خود جلب كرده و توانسته امتيازات بسيار خوبي كسب كند.

فيلم Roma يا در زبان فارسي «روما» يكي از جديدترين آثار درام شبكه نتفليكس (Netflix) است كه به‌دست آلفونسو كوارون، كارگردان فيلم Gravity (جاذبه)، فيلم Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (هري پاتر و زنداني آزكابان) و فيلم A Little Princess (پرنسس كوچك)، ساخته شده است. در فيلم روما، بازيگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبي همچون ياليتزا آپاريسيو در نقش كلوئي، مارينا د تاويرا در نقش سوفيا، فرناندو گريدياگا در نقش آنتونيو، جرج آنتونيو گيرِرو در نقش فرماين، ماركو گراف در نقش پپه، دنيلا دمسا در نقش سوفي، كارلوس پرالتا، ننسي گارسيا در نقش ادلا، ديگو دي كورت و ورونيكا گارسيا در نقش تريسا (مادر سوفيا) و چند تن ديگر حضور داشته و به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

فيلم روما در تاريخ ۳۰ آگوست سال جاري (۸ شهريور) در هفتاد و پنجمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم ونيز، رونمايي شد و تا به امروز امتياز ۹۶ را از بين ۳۴ نقد فيلم و سريال كه در سايت متاكريتيك قرار گرفته، به دست آورده است. اين اثر براي اكران در سينماهاي سرتاسر ايالات متحده، در تاريخ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آبان ۱۳۹۷) برنامه‌ريزي شده بود. آلفونسو كوارون علاوه بر كارگرداني اين اثر درام، نگارش فيلمنامه‌ي آن را هم بر عهده داشته و حتي فيلمبرداري اين فيلم را هم خود او انجام داده است. علاوه بر آلفونسو كوارون كه يكي از تهيه كنندگان پروژه هم به حساب مي‌آيد، گابريلا رودريگز و نيكولاس سليس ديگر تهيه كنندگان تيم هستند. همچنين لازم به ذكر است كه اين اثر براي نمايش در شبكه نت فليكس، در تاريخ ۱۴ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۳ آذر ۱۳۹۷) برنامه‌ريزي شده است.

از آنجا كه چند وقتي است كه از رونمايي فيلم Roma در هفتاد و پنجمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم ونيز و همچنين نمايش عمومي آن در سرتاسر ايالات متحده مي‌گذرد، سايت‌هاي بين‌المللي معتبر و محبوب در زمينه نقد فيلم و سريال، نقد و امتياز‌هاي خود را براي اين فيلم منتشر كرده‌اند. در ادامه مروري بر نقد فيلم Roma از ديد سايت‌هاي معتبر دنيا خواهيم داشت؛ اما پيش از آن مي‌توانيد خلاصه‌ي رسمي داستان اين فيلم را كه توسط شبكه Netflix منتشر شده هم بخوانيد:

فيلم روما داستان شخصيت كلوئي (با بازي ياليتزا آپاريسيو) را حكايت مي‌كند؛ زن جواني كه در محله روما (در شهر مكزيكو سيتي واقع است) در خانه‌ي يك خانواده با سطح طبقاتي متوسط، كار مي‌كند. آلفونسو كوارون يك نامه‌ي دوست‌داشتني و زيبا را براي زني نوشته كه او را بزرگ كرده است. آلفونسو كوارون داستان اين فيلم را براساس دوران كودكي خودش نوشته تا يك تصوير زنده و احساسي را از مشكلات داخلي، سياسي و همچنين اختلاف طبقاتي‌اي كه در دهه ۱۹۷۰ به‌شدت وجود داشت، به نمايش بگذارد.

حال بياييد با هم نگاهي به نقدهاي منتشر شده از فيلم Roma بيندازيم:

جو مورگنسترن | وال استريت ژورنال
۱۰۰ از ۱۰۰

هيچ راه ديگري وجود ندارد كه بتوان بهتر از اين، اين موضوع را بيان كرد: فيلم روما، يكي از بهترين و يكي از تكان دهنده‌ترين آثار سينمايي‌اي است كه من تا امروز ديده‌ام.

دانا استيونز | اسليت
۱۰۰ از ۱۰۰

مي‌توان گفت كه فيلم روما يك اثر هيپنوتيزم كننده، فوق‌العاده احساسي، تكان دهنده و به‌شدت عالي است؛ ويژگي‌هايي كه زماني كه يك اثر سينمايي به روي پرده سينماها مي‌رود، بايد آنها را در خود داشته باشد.

توماريك لافلي | تايم اوت
۱۰۰ از ۱۰۰

يك اثر سينمايي فوق‌العاده شاهكار كه داراي بافت‌هاي غني‌اي درون خود است. فيلم روما را مي‌توان خالص‌ترين و انساني‌ترين اثر سينمايي دانست.

رابين كالين | تلگراف
۱۰۰ از ۱۰۰

اينگونه احساس مي‌شود كه هر كدام از صحنه‌هاي اين فيلم، مملو از جزئياتي واضح و شفاف است؛ جزئياتي از تجديد يك خاطره‌ي بسيار مهم يا تكرار شدن يك روياي خاص.

رافائل موتامايور آگويتن | آي جي ان
۹۸ از ۱۰۰

بررسي تحولات سياسي، اختلافات طبقاتي و همچنين نابرابري‌هاي جنسي باعث مي‌شود كه اين اثر، تبديل به يك فيلم خيلي مهم شود. اما در حقيقت، از آنجايي كه اين اثر يك داستان شخصي را براي مخاطب بيان مي‌كند، باعث مي‌شود كه از نظر احساسي و جذابيت، در سطح فوق‌العاده بالايي قرار داشته باشد. فيلمبرداري استادانه‌ي اين فيلم توسط يك كارگردان كهنه‌كار انجام شده است؛ كارگرداني كه در نهايت توانست شاهكار سينمايي خود را توليد كند.

سارا استوارت | نيويورك پست
۸۸ از ۱۰۰

فيلم روما اثري محسوب مي‌شود كه دوست‌داران فيلم را به چالش‌هايي مي‌كشد؛ كاري كه يك فيلم دنياي سينمايي مارول يا يك اثر كمدي-رمانتيك اين كار را انجام نمي‌دهد. به همين دليل، مي‌توان گفت كه اين اثر كاملا ارزش صرف كردن زمان و آن تمركز لازم را دارد تا شما اثر هنري بسيار زيباي ساخته شده توسط آلفونسو كوارون را تماشا كنيد.

سارا كوچراك | كانسيكوئنس آو ساوند
۸۳ از ۱۰۰

فيلم Roma هم از لحاظ بصري و هم از لحاظ احساسي، بسيار جذاب، درگير كننده، پر آب و تاب و به‌شدت خودماني است.

اوون گليربمن | ورايتي
۷۰ از ۱۰۰

روما صرفا تنها يك فيلم سينمايي نيست؛ بلكه يك ديدگاه و يك بازي با خاطرات است. ويژگي‌هاي بسيار خوبي درباره اين فيلم وجود دارد اما با اين حال، من باز هم فكر مي‌كنم كه اين اثر فاصله‌ي زيادي با يك شاهكار دارد.

راجر مور | مووي نيشن
۶۳ از ۱۰۰

فيلم روما بسيار هنرمندانه و زيبا ساخته شده است، اما تا حدي به اين صورت است كه انگار شما روي يك مبل نشسته‌ايد و آلبوم عكس‌هاي خانوادگي آلفونسو كوارون را ورق مي‌زنيد. اصلا يك لحظه يا يك تصوير خاص روايت و توضيح داده نمي‌شود.

لازم به ذكر است كه فيلم Roma توانسته رتبه ۱ را در ليست بهترين آثار سينمايي سال ۲۰۱۸ كسب كند. همچنين در پايان و به‌عنوان جمع‌بندي بايد گفت كه فيلم Roma نمره‌هايي كسب كرده كه باعث مي‌شوند بتوانيم آن را تجربه‌اي عالي و جذاب بدانيم. به‌علاوه به نظر مي‌رسد كه با فيلم خيلي خوبي رو‌به‌رو هستيم كه به احتمال زياد جمع كثيري از طرفداران آثار سينمايي و بينندگان اينگونه كارها از آن راضي و خشنود خواهند بود. بنابراين اگر با مطالعه قسمت مقدمه اين پست و نظرات منتقدين، حس مي‌كنيد كه اين اثر مطابق با سليقه شما است، پس ما هم تماشاي آن را به شما كاربران خوب زومجي پيشنهاد مي‌كنيم.

 منبع : زومجي 



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : admin
تاریخ : ۸ اسفند ۱۳۹۷
زمان : ۰۲:۱۲:۵۰
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی