عمومي

 
 
بخش «نگاه نو» و حضور فيلم‌سازان جوان، 2 ويژگي جشنواره امسال است
| نظرات (0)


نجفي در گفتگو با آنا:
بخش «نگاه نو» و حضور فيلم‌سازان جوان، ۲ ويژگي جشنواره امسال است
مدير روابط عمومي سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر، بازگشت بخش «نگاه نو» به رقابت و حضور فيلم‌سازان جوان را از جمله ويژگي‌هاي جشنواره امسال مي‌داند.
به گزارش خبرنگار حوزه سينماي گروه فرهنگ و هنر خبرگزاري آنا، نزديك به چهار دهه است كه بهار سينماي ايران در زمستان خودنمايي مي‌كند. جشنواره فيلم فجر ديگر نه يك رقابت سينمايي، كه يك رويداد كلان فرهنگي است. با اين حال شيوه اجراي اين رويداد فرهنگي همچنان و با گذشت ۳۶ دوره، مورد نقد اهالي هنر هفتم، اصحاب رسانه و مخاطبان سينماست. اگر چه جشنواره فجر در بسياري از ابعاد خود به بلوغ شكلي و محتوايي رسيده و به معيارهاي استاندارد نزديك شده است، امّا همچنان نيازمند اصلاحاتي براي رشد بيشتر است كه اين امر نيز با مشاركت و همفكري صاحب‌نظران اين عرصه امكان‌پذير است.

در همين ارتباط، خبرنگار آنا در گفتگويي با مسعود نجفي، منتقد و روزنامه‌نگار حوزه سينما و مدير روابط عمومي سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر، به بررسي اين نواقص، چگونگي رفع آنها و البته ويژگي‌ فيلم‌هاي جشنواره امسال پرداخته است.

نجفي در پاسخ به اين پرسش كه به‌عنوان يك مخاطب، چه توقعي از جشنواره فيلم فجر دارد، گفت: من از دو جايگاه مي‌توانم به اين موضوع بپردازم. به‌عنوان يك تماشاگر علاقه‌مند، مهم‌تر و قبل از هر چيزي بايد فيلم‌هايي كه در جشنواره ارائه مي‌شود، آثاري باشد كه بتواند برآيند يك‌ساله سينماي ايران را نمايندگي كند. شايد با اندكي اغماض بتوان گفت بايد گلچيني از بهترين‌هاي سينماي ايران در جشنواره فيلم فجر رونمايي شود.

تنوع فيلم‌ها و فيلم‌سازان در مقايسه با ادوار قبلي منحصربه‌فرد است
وي عنوان كرد: از سوي ديگر نحوه برگزاري جشنواره نيز بايد شرايط فيلم ديدن را به‌خوبي براي مخاطبان فراهم كند؛ يعني برگزاركنندگان، از مرحله پيش‌فروش بليت، روز نمايش در سينماهاي مردمي و پايان فيلم و خروج تماشاگران از سينما، تمهيدات لازم را انديشيده باشند و شرايط به‌گونه‌اي باشد كه شأن مخاطب سينماي ايران حفظ شود.

اين روزنامه‌نگار حوزه سينما اظهار كرد: امّا به‌عنوان يك رسانه‌اي كه سال‌ها در متن برگزاري جشنواره بوده و چند دوره هم در جايگاه مدير روابط عمومي آن فعال بوده‌ام، آنچه براي من و امثال من مهم خواهد بود، اين است كه فضا براي تماشاي فيلم‌ها و پوشش اخبار و نشست‌ها در محيطي آرام و مجهز فراهم باشد.

نجفي مقايسه فيلم‌هاي برگزيده هر دوره از جشنواره فجر با پرفروش‌هاي سينماي ايران در سال بعد را معيار درستي براي تحليل ندانست و افزود: به‌هرحال فروش را مردم و مخاطبان عام سينما كه طيف وسيعي هستند تعيين مي‌كنند، امّا بهترين‌هاي جشنواره از سوي هيئت‌داوران كه متخصصان حوزه‌هاي مختلف سينما هستند با معيارهاي خاصي معرفي مي‌شود. شايد مقايسه دو جايزه «فيلم برگزيده تماشاگران» و «بهترين فيلم از نگاه هيئت‌داوران» را بتوان مقايسه بهتري دانست؛ هرچند تماشاگران حاضر در جشنواره هم از طيف علاقه‌مندان پيگير و نسبتاً حرفه‌اي سينما بوده و با تماشاگران عمومي متفاوت هستند.

از شيوه‌نامه ۱۰ بندي حضور رسانه‌ها در جشنواره فيلم فجر دفاع مي‌كنيم و آن را اجرايي خواهيم كرد
اين منتقد سينما درباره اقبال جشنواره فيلم فجر به سينماي كمدي و تأثير آن در فروش كمدي‌هاي مناسب و جذاب گفت: در برخي ادوار جشنواره فيلم فجر شاهد بوديم كه ژانر كمدي هم مورد توجه هيئت انتخاب قرار داشته و حتي برخي از آن‌ها برنده سيمرغ نيز شده‌اند. فيلم‌هايي مثل «اجاره‌نشين‌ها»، «مارمولك»، «ليلي با من است»، «اخراجي‌ها»، «بي‌پولي» و ... كه اكران‌هاي موفقي نيز داشته‌اند. اگر فيلم‌هاي كمدي ارائه‌ شده به جشنواره در سطح قابل قبولي باشد، حتماً با استقبال مواجه مي‌شود و در فروش آن‌هم تأثير خواهد گذاشت.

مدير روابط عمومي سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر با اشاره به تصميم برگزاركنندگان جشنواره براي پرداخت سود حاصل از فروش بليت‌هاي جشنواره به تهيه‌كنندگان، تصريح كرد: اين امتيازي است كه امسال جشنواره براي صاحبان آثار قائل شده است تا بتوانند از حضور و فروش فيلمشان در جشنواره عايدي داشته باشند.

نجفي با تأكيد مجدد بر اعمال شيوه‌نامه ۱۰بندي شرايط حضور رسانه‌ها در جشنواره فيلم فجر گفت: اين شيوه‌نامه در دو سال گذشته هم اجرا شده و با توجه به افزايش تعداد ثبت‌نام‌كنندگان كه امسال به ۲ هزار ۲۲۷ نفر رسيده است، بايد شرايطي را براي حضور رسانه‌هاي معتبر در نظر بگيريم. گستره فعاليت رسانه‌اي در سطح كشور، ارتباط موضوعي با فعاليت‌هاي سينمايي در كشور و دارا بودن مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ۳ بند بسيار مهم در اين بندهاي ۱۰ گانه است كه با اعمال آن در روند حذف و تأييدها تا حد زيادي رسانه‌هاي مؤثر و واقعي را شناسايي خواهيم كرد. ما از اين شيوه‌نامه دفاع مي‌كنيم و آن را اجرايي خواهيم كرد.

 

مدير روابط عمومي سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر امتياز جشنواره امسال نسبت به دوره قبل را نيز اين‌گونه بيان كرد: بازگشت دوباره بخش «نگاه نو» و حضور فيلم‌سازان جوان از ويژگي‌هاي جشنواره سي‌و‌هفتم است. تنوع فيلم‌ها و طيف‌هاي مختلف فيلم‌سازان در مقايسه با ادوار قبلي هم شايد منحصربه‌فرد باشد. در جشن چهل‌ سالگي انقلاب تلاش ما اين بوده است كه گستره مخاطبان جشنواره فيلم فجر را افزايش دهيم. در اين راستا با اختصاص سانس‌هاي ويژه، تمهيداتي فراهم شده است كه عزيزان ناشنوا، نابينا و معلولان هم بتوانند از فيلم‌هاي جشنواره لذت ببرند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : admin
تاریخ : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
زمان : ۱۰:۴۳:۰۶
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی