آشنايي با برخي اصطلاحات رايج در آموزش گوگل ادوردز و  نحوه استفاده گوگل ادوردز
Keyword (كلمه كليدي): كلمه يا عبارتي است كه كاربر با سرچ كردن آن در گوگل تبليغ شما را خواهد ديد. در واقع تبليغات شما تنها براي كلمات كليدي كه انتخاب ميكنيد در گوگل نمايش داده ميشود.
Click (كليك): گوگل تعداد كليك هايي كه بر روي تبليغ شما شده است را كنترل ميكند و هزينه را بر حسب آن ها حساب ميكند.
Impression : تعداد دفعاتي است كه تبليغ شما به كاربران نمايش داده شده است.
CTR (نرخ كليك): اگر تعداد كليك ها را بر تعداد impression ها تقسيم كنيد نرخ كليك به دست مي آيد. هر چه نرخ كليك بالاتر باشد بهتر است و به اين معني است كه تبليغات شما موفقيت آميز بوده است.
CPC (هزينه هر كليك): روش محاسبه هزينه توسط گوگل كه بر مبناي هر كليك ميباشد و اين هزينه در نهايت ممكن است از ميزان پيشنهادي شما براي هر كليك حتي كمتر هم باشد چون همانطور كه گفتيم گوگل فاكتورهاي كيفيتي و همچنين مبلغ پيشنهادي رقبا را هم در نظر ميگيرد. مثلاً اگر پيشنهاد همه رقيبانتان براي كلمه كليدي مورد نظر شما كمتر از مبلغ پيشنهادي شما باشد گوگل به همان ميزان هزينه تان را كم ميكند.
Quality score (امتياز كيفيت): گوگل با توجه به وضعيت سئو سايت شما و ميزان ارتباطش با تبليغي كه ميخواهيد بدهيد و همچنين با توجه به نوع عنوان و توضيحات تبليغ به آن امتياز ميدهد كه اين امتياز هم بر روي كمتر شدن هزينه تبليغتان تأثير زيادي دارد. هر چه اين امتياز بالاتر باشد هزينه هم پايين تر خواهد آمد.
گوگل فقط به دنبال نمايش دادن تبليغات با بالاترين رقم پيشنهادي نيست چون ممكن است كه آن ها اصلاً تبليغات خوبي نباشند در واقع هدف گوگل فقط كسب درآمد از اين تبليغات نيست بلكه فاكتور اصلي همچنان رضايت كاربر است. به همين دليل است كه گوگل امتياز كيفيت را هم مد نظر قرار ميدهد تا تبليغاتي مرتبط و باكيفيت به كاربر نمايش داده شود.
Conversion rate (نرخ تبديل): نرخ تبديل كاربر به مشتري ميباشد. تمام اين كارها در نهايت بايد منجر به خريد و تبديل كاربر به مشتري شود.
البته منظور از خريد در واقع عملياتي است كه شما مدنظر داريد تا كاربر در نهايت آن را انجام دهد. مثلاً ثبت نام در سايت و يا ورود اطلاعات خاص توسط كاربر ميتواند برخي از اين اهداف و عمليات ها باشد.

 

در دوره هاي گوگل ادوردز

با تمامي المان هايي آشنا مي‌شويد كه به ايجاد كمپين هايي مي‌پردازند كه بازده زيادي را براي هر دلار شما صرف مي‌كنند؛ از جمله هدفگيري، جستجو، نوشتن تبليغات درست و بهينه سازي كمپين. شما همچنين مي‌توانيد اصول اوليه AdWords را به آساني درك كرده و با نحوه كار آن آشنا شويد و همين طور چيزهايي را كه براي ايجاد كمپين هاي موفق ضروري است فرا بگيريد.

شما دانش لازم براي راه اندازي اولين كمپين را به دست مي‌آوريد. در اين دوره مثال هاي با جزئيات و استراتژي هاي اثبات شده وجود دارد كه مدرس دوره براي اجراي هزاران كمپين موفق AdWords از آنها استفاده كرده است.

همچنين بينش خوبي درباره تنظيم و راه اندازي كمپين ها بدست مي‌آوريد كه مي توانيد براي مديريت اكانت Google Ads خود استفاده كنيد. آن چه كه در هنگام راه اندازي اولين كمپين مورد نياز است را ياد بگيريد.

شما با انجام دادن به جاي گوش كردن سريع تر ياد خواهيد گرفت. اين دوره به طور مرتب به روزرساني خواهد شد و شامل ويژگي هاي جديد و تغييرات از Google مي‌شود.

روندآموزش گوگل ادوردز (تبليغ در گوگل) به اين گونه مي باشد كه در ابتدا يك تعريف كلي، مزيت ها و قوانين آن را خدمت شما ارائه داده ايم، سپس مقدمه اي براي شروع آن كه حاوي آمار استفاده از آن و معرفي ساختار گوگل ادوردز است در اختيار شما قرار گرفته است و در ادامه مفاهيم و ساخت اجزاي گوگل ادوردز را به صورت كامل شرح داده ايم تا بتوانيد آن را بسازيد و از آن استفاده كنيد. در نهايت روش هاي مديريت گوگل ادوردز و مشكلاتي كه ممكن است براي شما رخ دهد را آورده ايم تا در روند كار به مشكل برنخوريد.

آموزش تبلغ در گوگل

لينك سايت و ايميل خود را درج كنيد (ترجيحا از سرويس Gmail استفاده كنيد).
در اينبخش گوگل از شما مي خواهد كه اولين كمپين تبليغاتي خود را راه اندازي نماييد.

تبليغات در گوگل

سوال بزرگ  از كجا بايد فهميد كه اين گزينه ها نشان دهندۀ چه چيزي مي باشد؟
اين مورد مخصوصاً براي افراد مبتدي كار بسيار سخت ميباشد.

خب، جاي نگراني نيست چون ما اين مقاله براي همين كار تدارك ديده شده است. براي اطلاع بيشتر از اخرين تغييرات الگوريتم هاي گوگل و سئو و آموزش سئو ميتوانيد به سايت زير مراجعه كنيد . 

 منبع : seohama.com