عمومي

 
 
آيا بازيگران كليشه اي سينما را مي شناسيد؟
| نظرات (0)

بازيگران كليشه اي سينما 

سحر قريشي

از سال ۸۸ كه به خاطر بازي در سريال «دلنوازان» مطرح شد تا همين امسال در ۱۹ فيلم سينمايي و ۷ فيلم ويدئويي بازي كرده. يعني به طور متوسط سالي پنج فيلم! جالب اينجاست كه در هيچ كدام از اين فيلم ها هم نقش اول نبوده وصرفا در بخش هايي ظاهر شده. در همين نقش هاي كوتاه هم بازيش در حدي نبوده كه كسي بتواند به بازيگري اش نمره بدهد. او تنها در دو فيلم «گشت ارشاد» و «پنج ستاره» به كارگرداني سعيد سهيلي و مهشيد افشارزاده بازي كرد كه آثار خوب و قابل توجهي بودند اما در اين فيلم ها هم بيشتر از يكي دو سكانس بازي نداشت.

امين حيايي

روزي از بازيگران محبوب سينما بود كه نامش باعث پفروش شدن فيلم ها مي شد اما قدر خود را ندانست و با انتخاب هاي بد و تكراري حالا مجبور است به هر فيلمي تن بدهد. كافي است كارنامه او را مرور كنيد؛ همه جور فيلمي در آن ديده مي شود.

امسال فيلم تلخ «خانوم» را روي اكران داشت كه نتوانست به فروشي معقول دست بيابد. آنچه باعث شد حيايي به مرور تنزل يابد بازي هاي هم شكل او بود در فيلم هايي با مولفه هاي مشترك؛ تا جايي كه آخرين تلاش او در «رژيم طلايي» يك شكست بود و حالا براي بازگشت به روزهاي اوج راهي سخت پيش خود مي بيند.

ليلا اوتادي

هيچ كس تا به حال بازي خارق العاده از او نديده و اصولا در فيلم هايي بازي مي كند كه به لحاظ بار هنري، جايگاه خاصي در سينما ندارند و صرفا شايد در گيشه موفق باشند.

اوتادي اين اواخر در فيلم هايي مثل «زن، مرد، زندگي»، «آقاي الف»، «شير تو شير»، «دردسر بزرگ»، «پيتزا مخلوط» و … بازي كرد؛ فيلم هايي كه هيچ كدام شان آثار مطرحي نبودند و او اگر مي خواست هم نمي توانست با آنها به جايگاهي برسد.

بخوانيد : فرزند نيوشا ضيغمي به دنيا آمد + عكس مادر و دختر
اوتادي حتي امسال با سريال «زخم» در تلويزيون هم ظاهر شد اما برخلاف بسياري از بازيگران تلويزيوني كه در مدت كوتاه مي توانند به شهرت برسند، بازيش مخاطبان تلويزيوني را هم جذب نكرد.

دانيال عبادي

بيشتر از اينكه به عنوان بازيگر در سينما شناخته شود هنوز هم خيلي ها او را همان مدل اولين فيلمش يعني «غيرمنتظره» مي شناسند.

دانيال عبادي بعد از گذشت سال ها هنوز نتوانسته در بازيگري به جايگاه خاصي برسد و در بيشتر فيلم هاي سينمايي، صرفا به خاطر داشتن استايل مناسب دعوت به همكاري مي شود.

«قبرستان غيرانتفاعي»، «امشب شب مهتابه»، «كاغذ خروس نشان»، «مجرد ۴۰ ساله»، «كالسكه» و … هيچ كدام جزو رده بندي فيلم هاي موفق سينما قرار ندارند. او حتي زماني كه در فيلم «يكي از ما دو نفر» تهمينه ميلاني بازي كرد هم يكي از بدترين بازي هايش را به نمايش گذاشت.

بهنوش بختياري

اصلا نمي شود از اسم او به ياد فيلم جدي، قدرتمند يا درجه يك بيفتيم. شيوه بازي بختياري به عنوان يك زن كمدين، در سطحي است كه هيچ جوره نمي تواند در قالب يك فيلم رده بالا قرار بگيرد.

شايد هم كارگردان ها اصولا از او نمي خواهند كه شيوه ديگري از بازيش را به نمايش بگذارد و در وضعيت هميشگي تغييري به وجود بياورد.

معمولا در فيلم هاي كمدي درجه چندم اسمي از او به ميان مي آيد و حالا شايد در كل اين فيلم ها فقط در يك سكانس هم بازي داشته باشد. تنها فيلمي حكه اين اواخر بختياري بازي متفاوتي از خود در آن به نمايش گذاشت، «پنج ستاره» مهشيد افشارزاده بود.

نيما شاهرخ شاهي

يكي از پركارهاي عرسه سينما، تلويزيون و شبكه نمايش خانگي است. البته فرقي هم نمي كند چه نقشي به او پيشنهاد شود، چون در هر فيلمي كه فكرش را بشود كرد مي شود نشاني از او پيدا كرد.

بخوانيد : عكس عجيب سحر قريشي با تيپ خسته
او با فيلم «مكس» و «پارك وي» به ميدان آمد و به نظر مي رسيد بتواند يكي از بازيگران خوش آتيه سينما باشد اما از يك جايي به بعد سر و كله اش حتي در فيلم هايي مثل «رفيق فابريك»، «الاكلنگ» يا حتي «عطسه هاي نحس» محسن افشاني هم پيدا شد. بعد از ۱۰ سال حضور در سينما شايد بشود از همان فيلم اولش يعني «پارك وي» به عنوان بهترين اثرش نام برد و ديگر هيچ.

شيلا خداداد

با سريال «مسافري از هند» به شهرتي فراوان دست يافت. اين محبوبيت و چهره شيلا خداداد باعث شد برخي او را از ستاره هاي آينده سينما بدانند اما اينگونه نشد و حضور او محدود به فيلم هاي گيشه پسند و نقش هاي بعضا مشابه مي شود.

نگاهي به مهمترين فيلم هاي اخير اين بازيگر بيندازيد: «زنان ونوسي، مردان مريخي»، «سن پترزبورگ»، «اخراجي ها»، «پاتو زمين نذار» و «پسر آدم، دختر حوا».

در اين ميان دو فيلم خوب «سن پترزبورگ» و «پسر آدم، دختر حوا» ديده مي شود اما در كارنامه خداداد اتفاقي رقم نزده اند. دليل چيست؟

علي صادقي

همچنان بازيگر محبوب بخشي از مخاطبان سينما و تلويزيون است اما نه خودش قدر اين موهبت را مي داند و نه فيلمسازها به فكر ايجاد تغيير مدل او هستند.

علي صادقي همچنان تاكيد روي چند ويژگي ظاهري اش كه پيش مردم آشنا است دارد و با همين حركات صورت و چشم و ذهن و تغيير در بيان از آنها خنده مي گيرد.

بخوانيد : عكس متفاوت سحر قريشي و سمانه پاكدل دوستان صميمي و قديمي
تمركزش روي فيلم هاي ويدئويي است و تهيه كنندگان از قابليتش براي شبكه خانگي استفاده مي كنند؛ براي همين حضورش در سينما كمرنگ شده. علي صادقي تا كي مي تواند از اين مشخصاتش استفاده كند و تا كي جواب مي دهد، معلوم نيست.نيوشا ضيغمي

او هم از بازيگراني بود كه خيلي ها فكر مي كردند به زودي ستاره سينماي ما مي شود به ويژه آنكه فيلم هاي متفاوتي مثل «شوريده» و «مواجهه» جزو انتخاب هاي اولش بودند. به مرور اما در يك دايره مشخص ماند و هيچ كدام نتوانستند شمايل سوپراستار بر تنش كنند.

ضيغمي روشي بينابين پيش گرفته؛ نه در فيلم هاي صرفا گيشه اي (آبكي!) بازي مي كند نه مورد توجه فيلم هاي خاص است. نگاهي به اين فهرست بيندازيد: اخراجي ها، گشت ارشاد، پرتقال خوني، توفيق اجباري، قرنطينه، پارك وي.

امسال هم كه دريا و ماهي پرنده و ايران برگر را در جشنواره داشت و چارسو به تازگي وارد شبكه نمايش خانگي شده.

شاهرخ استخري

با سريال هايي مثل «دلنوازان» و «فاصله ها» محبوبيت فراواني پيش مخاطبان تلويزيون به دست آورد. خيلي ها گمان مي كردند شاهرخ استخري با اتكا به اين محبوبيت مسيرش را در سينما معقول طي خواهد كرد اما او قدر اين موقعيت را ندانست و از يك حد مشخص فراتر نرفت.

استخري پس از ناكامي در سينما با فيلم هايي چون «پس كوچه هاي شمرون»، «چك» و «ساعت شلوغي» تمركزش را بر تلويزيون و شبكه خانگي گذاشت. فيلم هاي ويدئويي مثل «كبريت سوخته» و «يك دو سه» تنها از اعتبارش كاستند و اعتباري براي اين بازيگر به همراه نداشتند.

 

منبع: gahar.ir



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : admin
تاریخ : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
زمان : ۰۳:۲۱:۵۵
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی