عمومي

 
 
تاريخچه سينماي ايران
| نظرات (0) | ادامه مطلب...

نگاهي به تاريخچه سينماي ايران از ابتدا تا افتخارات

 
ورود نخستين دستگاه سينماتوگراف به ايران در سال ۱۲۷۹ هجري خورشيدي توسط مظفرالدين شاه سر آغازي براي سينماي ايران به حساب مي‌آيد. نخستين فيلم صدادار فارسي، فيلم دختر لر بود كه در سال ۱۳۱۲ خورشيدي توسط اردشير ايراني ساخته شد.

نخستين سالن سينماي ايران در سال ۱۲۷۹ (۵ سال پس از اختراع جهاني آن توسط برادران لومير) با نام «سينما سولي» كه توسط كاتوليك‌ها در شهر تبريز تأسيس شده بود، آغاز به كار كرد؛ اما به دليل عدم دسترسي به فيلم‌هاي جديد، در سال ۱۲۹۵ تعطيل شد.)

تا سال ۱۳۰۹ هيچ فيلم ايراني ساخته نشد و اندك سينماهاي تأسيس شده به نمايش فيلم‌هاي غربي كه در مواردي زيرنويس فارسي داشتند مي‌پرداختند. نخستين فيلم بلند سينمايي ايران به نام آبي و رابي در سال ۱۳۰۹ توسط اوانس اوگانيانس ساخته شد.


دوران اوج تاريخ سينماي ايران پس از انقلاب /

اولين‌هاي سينماي ايران

• اولين فيلمبردار ايراني: ميرزا ابراهيم خان عكاس باشي (۱۲۷۹)
• اولين سينماي ايراني: گراند سينما (۱۳۰۵)
• اولين فيلم صامت ايراني: آبي و رابي، اوانس اوگانيانس (۱۳۰۹)
• اولين فيلم ناطق ايراني: دختر لر، اردشير ايراني (۱۳۱۲)
• اولين فيلم دوبله فارسي: دختر فراري، اسماعيل كوشان (۱۳۲۵)
• اولين كارگردان زن ايراني: شهلا رياحي، فيلم مرجان (۱۳۳۵)
• اولين مجله سينمايي ايراني: ماهنامه سينمايي فيلم از (۱۳۶۱) تا به امروز

اولين فيلم ناطق

در سال ۱۳۱۲ خورشيدي اولين فيلم ناطق ايراني به نام دختر لر توسط اردشير ايراني در بمبئي ساخته شد. استقبالي كه از اين فيلم شد، مقدمات ساخت چند فيلم ايراني ديگر را فراهم كرد. تغيير جو سياسي كشور طي سال‌هاي ۱۳۱۵ تا ۱۳۲۷ و اعمال سانسور شديد و مواجهه با جنگ جهاني دوم فعاليت سينماي نوپاي ايران را با ركود مواجه ساخت. هر چند نبايد از نظر دور داشت كه تا اين دوره هنوز سينما در ايران جنبه عمومي نيافته بود و استفاده از معدود سينماهاي موجود در تهران و شهرهاي بزرگ، تقريباً مختص اشراف و قشرها خاصي از جامعه بود. از طرف ديگر در بين سازندگان فيلم نيز خط فكري خاصي وجود نداشت و به جز عبدالحسين سپنتا كه به دليل ويژگي‌هاي فرهنگي وي عناصر ادبيات كهن ايران در ساخته‌هاي وي به چشم مي‌خورد، در بقيه موارد فيلم‌هاي ساخته شده عمدتاً اقتباسي ناشيانه از فيلمهاي خارجي بود.


دوران اوج تاريخ سينماي ايران پس از انقلاب /

نخستين سالن سينماي عمومي

اولين سينماي عمومي در ايران توسط ميرزا ابراهيم خان عكاسباشي در سال ۱۲۸۳ شمسي برابر با ۱۹۰۴ ميلادي، افتتاح شد اما اولين سالن رسمي سينماي ايران در سال ۱۳۰۵ به نام سينما ايران در تهران ساخته شد.

دهه‌هاي بيست و سي

در سالهاي بعد از ۱۳۲۲ فعاليت‌هاي فيلمسازي به دليل تأسيس چند شركت سينمايي توسط تعدادي سرمايه‌گذار و همچنين عمومي تر شدن سينما در بين مردم، گسترش يافت. اما متأسفانه از آنجايي كه در اين گسترش توجه به درآمد و سود حاصل از سرمايه‌گذاري توليد با محصولاتي عوام پسند و بي محتوا مواجه شد و اين عناصر جزو سنت رايج فيلم سازي در اين دوره گرديد. اسماعيل كوشان، ساموئل خاچيكيان، هوشنگ كاووسي، فرخ غفاري فيلم‌سازان مطرح اين دوره به شمار مي‌آيند كه از اين ميان اسماعيل كوشان در تثبيت جريان سينماي تجاري عامه‌پسند ايراني موسوم به فيلم فارسي نقش عمده‌اي داشت.


دوران اوج تاريخ سينماي ايران پس از انقلاب /

دهه چهل و پنجاه: موج نوي سينماي ايران

از سال ۱۳۴۴، سينماي فيلم فارسي اوج خود را تجربه كرد و موجي از فيلم‌هاي "گنج قاروني" سينماهاي ايران را درنورديد. اين روند طي سال‌هاي بعد از فرط تكرار به ابتذال كامل كشيده شد و در سال ۱۳۴۸ با ظهور فيلم‌هايي مانند گاو و قيصر تغييري اساسي كرد؛ جريان تازه‌اي ايجاد شد كه موج نوي سينماي ايران لقب گرفت. از سويي تاًسيس كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در سال ۱۳۴۸ فرصت مناسبي براي شكل‌گيري سينماي فرهنگي در ايران شد. همكاري يونسكو با اين كانون به عنوان توزيع كننده فيلم‌هاي كودكان در ايران كه با اعزام نورالدين زرين‌كلك به بلژيك عملي گرديد، تأثير مهمي بر ارتقاء سطح فرهنگي كانون گذاشت. جريان فرهنگي شكل گرفته از سوي سينماگران پيش‌رو همراه با ايجاد كانون پرورش فكري و همچنين كاهش استقبال عمومي از عناصر سرگرم‌كننده‌اي چون خشونت، جاهل مسلكي در بين قشرها جوان و بخصوص قشر تحصيل‌كرده كشور عواملي بودند كه دست در دست هم، جريان نو و سازنده‌اي را در سينماي ايران طي سال‌هاي ۵۰ تا ۵۷ به وجود آوردند.

سهراب شهيد ثالث، بهرام بيضايي، عباس كيارستمي، خسرو سينايي، كامران شيردل، داريوش مهرجويي، ناصر تقوايي، مسعود كيميايي علي حاتمي، امير نادري ،فريدون گله، بهمن فرمان آرا، خسرو هريتاش، پرويز كيمياوي و... از افرادي بودند كه با بهانه‌هاي غير مادي نقش اساسي در اين جريان داشتند و مقدماتي را فراهم نمودند تا سينماي ايران گام‌هاي مهمي در سال‌هاي بعد بردارد.


دوران اوج تاريخ سينماي ايران پس از انقلاب /

سينماي پس از انقلاب

بعد از انقلاب طي سالهاي ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۲ به دليل نبودن ضوابط تدوين شده فيلمسازي، سينماي ايران پس از انقلاب به يك پوست اندازي فرهنگي رسيد و قوانيني منطبق با قانون جمهوري اسلامي براي آن تنظيم و تثبيت گرديد. پس از سال ۱۳۶۲ با تدوين ضوابط فيلمسازي كه با توجه به شرايط پس از انقلاب تنظيم شده بود. تكامل كيفي فيلمسازان دهه پنجاه چون عباس كيارستمي، بهرام بيضايي، مسعود كيميايي و داريوش مهرجويي تأثير مثبتي بر روند فيلمسازي در ايران گذاشت كه محصولات بديعي را آفريدند و تحسين منتقدان جهاني را به همراه داشت. در اين دوره فيلمسازان جواني چون ابراهيم حاتمي كيا، مجيد مجيدي و ابوالفضل جليلي كه با تمايلات مختلف پا به عرصه فيلمسازي گذاشتند و به مرور با مطالعه و پشتكار توانستند به صورتي هنرمندانه عناصر اين هنر را بكار بگيرند، نقش موًثري در اين تحول ايفا نمودند.


دوران اوج تاريخ سينماي ايران پس از انقلاب /

همچنين برقراري منظم سالانه دست كم يك جشنواره بين‌المللي فيلم كه در بهمن ماه هر سال به نام جشنواره بين‌المللي فيلم فجر در كشور برگزار مي‌گردد نيز در ايجاد علاقه به سينما در قشر جوان كشور از يكسو و توسعه اين هنر نقش مهمي ايفا نموده‌است. خانه سينما بزرگترين نهاد صنفي عوامل توليد فيلم سينمايي در ايران است. اين نهاد شامل بيش از بيست صنف قانوني است.


دوران اوج تاريخ سينماي ايران پس از انقلاب /

سينماي پس از انقلاب ايران با كنار زدن موج فيلم فارسي هاي دوران پيش از خود به جريان سازي فرهنگي در كشور و منطقه مبدل شد. سينماي ايران پس از انقلاب تاريخ صعود سينما و سينماگران در عرصه هاي داخلي و خارجي بوده و با وجود فشارهاي فراوان بين المللي همواره سينماي ايران بسيار جدي گرفته شده است.

فيلم هايي همچون مادر، سارا، خانه دوست كجاست؟، هنرپيشه، طعم گيلاس، جدايي نادر از سيمين، دلشدگان، حضرت مريم، محمد (ص)، مي خواهم زنده بمانم، ملك سليمان، شوكران، عروس، اجاره نشين ها، كلاه قرمزي و پسرخاله، شب بيست و نهم، رنگ خدا، آژانس شيشه اي، گاو، مهمان مامان، خيلي دور خيلي نزديك، ماهي و گربه، پرويز، ابد و يك روز، يك تكه نان، قدمگاه، شيار 143، چ، ناخدا خورشيد و شهر موش ها بخش كوچكي از تنوع توليدات كيفي سينماي پس از انقلاب اسلامي ايران است.


دوران اوج تاريخ سينماي ايران پس از انقلاب /

سينماي ايران در اين سالها با وجود فراز نشيب هاي فراوان راه خود را همواره پيدا نموده و جريانات انحرافي هيچ گاه نتوانسته اند مسير اصلي اين هنر را تغيير دهند. اين سينما در تاريخ خود افتخارات فراواني را در عرصه جهاني نصيب خود نموده است كه مي توان به موارد زير اشاره نمود.


دوران اوج تاريخ سينماي ايران پس از انقلاب /

• خرس نقره‌اي بهترين كارگرداني فيلم برلين براي طبيعت بي جان ۱۹۷۴ سهراب شهيد ثالث
• جايزه خرس نقره‌اي جشنواره فيلم برلين براي فيلم باغ سنگي ۱۹۷۶ پرويز كيمياوي
• جايزه بهترين فيلم جشنواره سه قاره نانت، فرانسه، ۱۹۸۵، به فيلم دونده ساخته امير نادري
• برگزيده شدن بچه‌هاي آسمان جزء ۵ نامزد نهايي جايزه بهترين فيلم خارجي در اسكار ۱۹۹۸
• برنده نخل طلاي جشنواره فيلم كن براي فيلم طعم گيلاس ۱۹۹۷ عباس كيارستمي
• برنده جايزه طلايي از جشنواره فيلم توكيو براي فيلم مسافر جنوب ۱۹۹۷ پرويز شهبازي
• جايزه منتقدين جشنوارهٔ فيلم لندن ۲۰۰۲ براي فيلم من ترانه ۱۵ سال دارم رسول صدرعاملي
• برنده جايزه ويژه گلدن گلوب در سال ۲۰۱۱ به فيلم جدايي نادر از سيمين اصغر فرهادي
• جايزه اسكار ۲۰۱۲ بهترين فيلم خارجي زبان براي فيلم جدايي نادر از سيمين اصغر فرهادي
• جايزه قرقاول طلايي جشنواره فيلم كرالا هند درسال ۲۰۱۳ براي بهترين فيلم پرويز مجيد برزگر
• برنده نخل طلاي جشنواره فيلم كن براي فيلم فروشنده ۲۰۱۶ اصغر فرهادي
• برنده نخل طلاي بهترين بازيگر مرد از جشنواره فيلم كن ۲۰۱۶ شهاب حسيني


دوران اوج تاريخ سينماي ايران پس از انقلاب /

محمدعلي كشاورز، علي نصيريان، عزت الله انتظامي، داوود رشيدي، داريوش ارجمند، حسين گيل، جمشيد هاشم پور، پرويز پورحسيني، رضا ژيان، ژاله علو، فخري خوروش، نيكو خردمند، حميده خيرآبادي، ثريا قاسمي، جميله شيخي، پرويز پرستويي، رضا كيانيان، مريلا زارعي، مجيد مجيدي، ابراهيم حاتمي كيا، حميد فرخ نژاد، شهاب حسيني، اصغر فرهادي، عباس كيارستمي، داريوش مهرجويي، خسرو شكيبايي، حميد جبلي، عليرضا خمسه، داريوش خنجي، عبداله اسكندري، محمود كلاري، رضا عطاران، ترانه عليدوستي، پوران درخشنده، آزيتا حاجيان، پرويز شهبازي و كمال تبريزي تعداد اندكي از بزرگان تاريخ سينماي ايران هستند.

منبع: alef.ir



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : admin
تاریخ : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
زمان : ۰۳:۰۴:۳۵
سئو و بهينه سازي سايت
| نظرات (0) | ادامه مطلب...

سئو و بهينه سازي سايت

سئو و بهينه سازي سايت 

سئوهاما

سئو ، اكثر ترافيك وب سايت توسط موتورهاي جستجو گوگل، بينگ و ياهو به سايت ها هدايت مي شود. اگر چه شبكه هاي اجتماعي هم ميتوانند ترافيك براي سايت شما ايجاد كنند، ولي موتورهاي جستجو، روش اصلي براي هدايت ترافيك براي اكثر كاربران اينترنت هستند. سئو يكي از موثرترين روش ها براي ديده شدن در موتورهاي جستجو است. اين درست است كه آيا سايت شما محتوا، خدمات، محصولات، اطلاعات و يا هر چيز ديگري را فراهم مي كند.

 

كلماتي كه كاربران در جعبه جستجو تايپ مي كنند، ارزش فوق العاده اي دارند. تجربه نشان داده است كه ترافيك موتور جستجو مي تواند دليل موفق شودن (يا شكستن) يك سازمان باشد. ترافيك هدفمند به يك وب سايت مي تواند تبليغات، درآمد و مواجهه را مانند هيچ كانال بازاريابي ارائه دهد. سرمايه گذاري در جستجوگرها مي تواند در مقايسه با ساير انواع بازاريابي و ارتقاء ميزان بازدهي استثنايي داشته باشد.

چرا موتورهاي جستجو نميتوانند سايت من را بدون سئو را تشخيص دهند؟

 

بهبود سايت

موتورهاي جستجو هوشمند هستند، اما هنوز هم نياز به كمك دارند. موتورهاي جستجو اصلي همواره تلاش مي كنند تا تكنولوژي خود را براي رديابي وب عميق تر و نتايج بهتر را براي كاربران به وجود بياورند. با اين حال، محدوديتي براي موتورهاي جستجو وجود دارد. در حالي كه سئو تخصصي  مناسب مي تواند هزاران نفر از بازديد كنندگان شما را افزايش دهد و توجه بيشتري را به خود جلب كند، حركت اشتباه مي تواند سايت شما را در نتايج جستجوي خود پنهان كند.

 

علاوه بر ايجاد محتواي در دسترس براي موتورهاي جستجو، سئو همچنين به ارتقاء رتبه بندي كمك مي كند تا محتوا در آنجا قرار گيرد كه جستجوگران آن را راحت تر پيدا كنند. آن دسته از شركت هايي كه انجام جستجوگرها ( seo ) را در نظر مي گيرند، در بازديد كنندگان و مشتريان مورد نظر است.

 

اصول سئو چيست ؟

همانطور كه در بالا ذكر شد ، هدف سئو سايت بالا آوردن سايت در جستجو هاي مرتبط و طبيعي است . البته ممكن است سئو چند هفته يا چند ماه كار ببرد تا به هدف خود برسد . بهترين نتيجه ي سئو اين است كه سايت پس از جستجو طبيعي كلمه ي كليدي در لينك اول تا سوم قرار گيرد ، اين لينك ها بيشترين ميزان كليك را به خود اختصاص مي دهند . به اين ترتيب ترافيك و فروش به طرز چشمگيري افزايش خواهد يافت و همچنين تبليغي براي كسب و كار محسوب مي شود .

خدمات سئو

خدمات سئو و بهينه سازي سايت ، هر فعاليتي كه در راستاي بهبود سئوسايت شما (جايگاه) شما در نتايج جستجو انجام ميشود خدمات سئو گفته ميشود. هزينه خدمات سئو در واقع سرمايه گذاري شما براي بهبود كسب و كارتان ميباشد

 

پشتيباني سئو بعد از سئو جز مهمترين مباحث در زمينه سئو مي باشد. پشتيباني سئو شامل بخش هاي زيادي ميباشد كه در ادامه به آن اشاره خواهيم كرد.ابتدا بايد بدانيد پشتيباني سئو چيست

پشتيباني سئو چيست

پشتيباني سئو به كارهاي كه توسط سئوكار انجام ميگردد گفته ميشود، اين كارها شامل موارد زير ميگردد:

1- بهينه سازي مداوم سايت

            بهينه سازي مداوم سايت يعني بروز رساني سايت با توجه به الگوريتم هاي گوگل براي افزايش بازديد واقعي گوگل ميباشد.

2-بررسي و آناليز رقبا

  شما در جزيره زندگي نمي كنيد و بدون داشتن رقيب سايت شما رشد نخواهد كرد ولي بايد بدانيد بهتر است با آناليز دقيق رقبا سعي در بهتر كردن سايت خود كنييد.

3-توليد محتوا بصورت دوره اي

  بهتر است سايت خود را بصورت دوره اي از نظر محتوا بروز نگه داريد در پشتيباني سئو بخشي از اين كار توسط سئو كار انجام ميشود ولي با توجه به اهميت اين كار سعي كنيد بر محتوا با كيفيت نظارت دقيق داشته باشيد.

4- لينك سازي

   لينك سازي يعني ارتباط با دنيا با لينك سازي دقيق و اصولي سايت شما توسط ربات ها بيشتر ديده خواهد شد.

5-بررسي مداوم امنيت سايت

  اين كار بيشتر مربوط به پشتيباني وب سايت ميباشد ولي بايد بدانيد بد نيست اگر سئو كار هستيد گاهي به امنيت سايت هم نگاهي بي اندازيد زيرا با يك اشتباه تمام زحمات شما در چند روز دان شدن سايت از بين خواهد رفت

حال كه با سر فصل هاي پشتيباني سئو آشنا شديد لازم است بدانيد چه كساني به پشتيباني ساين نياز دارند.

 

سئو ارزان و قيمت سئو

سئو ارزان يا فريب ، سئو ارزان زماني معني پيدا مي كند، كه بتوان براي قيمت سئو سايت تعرفه سئو مشخص كرد. با توجه به توضيحات گفته شده در آموزش سئو بايد گفت قيمت گذاري خيلي سخت مي باشد.

با توجه به توضيح گفته شده در واقع سئو قيمت دقيقي ندارد كه بتوان براي آن ارزان يا سئو گران مشخص كرد. قيمت سئو سايت به عوامل مختلفي بستگي دارد يكي از اين عوامل سئوكار ميباشد.

سئوكار باتوجه به سختي كلمات نوع بهينه سازي سايت تعيين مي كند سئو شما سئو ارزان هست يا سئو گران كه باز هم دقيق نميتوان براي سئو قيمت تعيين كرد.

پكيج هاي سئو

اين پكيج ها كه در سال هاي اخير باب شده براي سئو كاران مبتدي مي باشد پكيج سئو يعني محدود كردن حق مشتري !

پكيچ سئو بيشتر در سئو وردپرس كاربرد دارد دليلش هم اين است كه سئو وردپرس محدود شده به توليد محتوا و افزونه يوست سئو (Yoast SEO) براي سايت وردپرسي كه بايد گفت يوست در واقع يه چك ليست سئو ميباشد كه براي سادگي كار ساخته شده است.

خريد سئو

جديدا در خيلي سايت ها شاهد اين هستيم كه مواردي مبني بر خريد سئو درج شده است. همانطور در مقاله قيمت سئو سايت گفته شده است. سئو كالا يا خدمات قابل فروش نيست.

زيرا سئو يك فعاليت است با سه طرف، طرف اول كارفرما طرف دوم گوگل طرف سوم سئو كار شما نميتوانيد چيزي را خريد و فروش كنيد كه طرف سوم در آن حضور ندارد.

اما ميتوانيد با توجه به آموزش سئو و كمك از يك سئو كار سايت خود را به هزينه مناسبي بهينه سازي كنيد. كه اين عمل كاملا به نفع شما ميباشد.

منبع : سئوهاما



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : admin
تاریخ : ۶ بهمن ۱۳۹۷
زمان : ۰۳:۱۴:۳۴
هنرمند به سينما بازگشت
| نظرات (0) | ادامه مطلب...

هنرمند پس از ۲ دهه به سينما بازگشت
هنرمند پس از ۲ دهه به سينما بازگشت
محمدرضا هنرمند خالق آثاري چون «مرد عوضي» و «دزد عروسك‌ها» با فيلمي جديد در سي‌وهفتمين دوره جشنواره فيلم فجر حاضر مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، جديدترين ساخته محمدرضا هنرمند كه پس از حدود ۲۰ سال با فيلمي تازه به سينما برگشته، حال و هوايي متفاوت از بيشتر فيلم‌هاي روز سينماي ايران دارد و بازيگراني را با گريم‌هاي سنگين مشاهده خواهيم كرد.

اين فيلم با پرداختن به داستان‌هايي از چند زمان مختلف تاريخي، عشق را به شكلي ديگر روايت مي‌كند.

براساس جدول زمان‌بندي اكران‌ها، «سمفوني نهم» در آخرين سانس دوازهمين روز بهمن‌ماه، در سينماي رسانه‌ها به نمايش درخواهد آمد.

در اين فيلم ساره بيات، حميد فرخ‌نژاد، محمدرضا فروتن، پژمان بازغي و مهرداد صديقيان از جمله بازيگران هستند.

ديگر عوامل «سمفوني نهم» عبارتند از: تهيه‌كننده: زينب تقوايي، نويسندگان: محمدرضا هنرمند، حامد افضلي، مدير فيلمبرداري: هومن بهمنش، طراح گريم: مجيد اسكندري، تدوين: محمدرضا موييني، جلوه‌هاي ويژه ميداني: ايمان كريميان، جلوه‌هاي ويژه بصري: فريد ناظر فصيحي، مدير صدابرداري: مهدي ابراهيم‌زاده، صداگذاري و ميكس: حسين ابوالصدق، طراح صحنه و لباس: مشكين مهرگان، مدير توليد: مهدي بدرلو، مديريت رسانه و تبليغات: اميرحسين بزرگزادگان.

آخرين فيلم هنرمند «عزيزم من كوك نيستم» با بازي پرويز پرستويي و فاطمه‌ معتمدآريا بود كه سال ۱۳۸۰ به سينما آمد.

 

 منبع : خبر انلاين



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : admin
تاریخ : ۶ بهمن ۱۳۹۷
زمان : ۰۳:۱۱:۵۲
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی