عمومي

 
 
خيمه شب بازي
| نظرات (0)

همان طوري كه در خيمه شب بازي سر نخ در دست گردانندۀ پشت پرده است در اين گونه تظاهرات و رياكاريهاي مذبوحانه هم سر نخ را مي بينند و گرداننده را مي شناسند.

طرز عمل خيمه شب بازي كاملاً شبيه انجام نمايش در صحنه تئاتر است با اين تفاوت كه در صحنه تئاتر و تماشاخانه هنر پيشگان زن و مرد شركت مي كنند ولي در خيمه شب بازي عروسكهايي كه از چوب يا كهنه پاره هاي پارچه ساخته شده به وسيله گرداننده حركت داده مي شوند. به سر و دست و پاي عروسكها نخهاي نارك كمرنگي وصل است كه سر نخ در دست گرداننده است و اين گرداننده دور از چشم تماشاچيان بر تمام عروسكها نظارت مي كند. بلندي قامت عروسكها بين بيست و پنج تا چهل سانتيمتر است.

متأسفانه خيمه شب بازي در عصر حاضر به واسطۀ ورود بعض سرگرميها اهميت سابق خود را از دست داده و ندرتاً در اطراف دهات و قصبات و محله هاي عقب افتاده و بعضي قهوه خانه ها و عروسيها نمايش عروسكي به راه مي اندازند. تا چندي قبل در كافه شهرداري سابق تهران نمايش خيمه شب بازي اجرا مي شد كه اكنون آن ته بساط هم جمع گرديد.

مطلب قابل توجه اينكه امروزه نمايش عروسكي در غالب ممالك راقيه نقش مهمي در امر تعليم و تربيت بازي مي كند و از آن در برنامۀ تعليمات بصري به منظور تقويت و پرورش استعداد كودكان استفاده مي شود كه اگر چه در برنامه هاي تلويزيوني ايران از فيلمهاي خارجي و داخلي در اين زمينه استفاده مي شود ولي كافي نيست و مسئولان مربوطه بايد بيشتر از پيشتر اقدامات مؤثر و مجدانه معمول دارند.

 منبع : .beytoote.com



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : admin
تاریخ : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
زمان : ۱۰:۰۹:۰۱
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی