عمومي

 
 
چگونه فطريه و كفاره خود را به دست نيازمندان واقعي برسانيم؟
| نظرات (0)


روز عيد سعيد فطر اغلب افراد با اين پرسش رو به رو هستند كه بهتر است فطريه يا كفاره خود را به چه كساني بدهند تا هم بر آن‌ها روا باشد، هم گرهي از مشكلات معيشتي‌ افراد گرفتار باز كند؟
در اين روز مبارك، يعني روز عيد سعيد فطر سطح همه شهرها و محلات پر مي‌شود از صندوق‌هايي كه با عناوين مختلف و به عنوان مؤسسات خيريه گوناگون اقدام به جمع آوري فطريه يا كفاره از روزه داران مي‌كنند. بدون شك امر دشواري است كه از ميان  موسسات خيريه يا مساجد يكي را برگزيده و مبلغ فطريه يا كفاره خود را به آن‌ها بسپاريم. چرا كه اولين پرسشي كه در ذهن انسان شكل مي‌گيرد اين است كه ميزان اعتبار اين مؤسسات با انواع و اقسام عناوين،  تا چه اندازه است؟ آيا آنچه به عنوان فطريه يا كفاره كنار گذاشته‌ شده است واقعاً به دست افراد نيازمند مي‌رسد؟ حتماً هر انسان مومني دوست دارد مبلغي كه موظف است به عنوان فطريه يا كفاره بپردازد، راهگشا و حلال مشكلات افرادي باشد كه در پيچ و خم ايام به شدت و با دشواري روزگار خود را مي‌گذرانند.
گرچه در برخي محلات معتمداني از اهالي محل حضور دارند كه مورد اعتماد همه ساكنان محله هستند و افراد مي‌توانند با خيالي آسوده مبلغ فطريه يا كفاره خود را به آن‌ها بسپارند و مطمئن باشند كه اين مبلغ به دست اهل و صاحبش مي‌رسد. اما اگر چنين فرد يا افراد مطمئني را در اطراف خود نداشته باشيم يا خودمان فردي كه نيازمند واقعي باشد را نشناسيم، چه بايد بكنيم؟
فطريه و كفاره خود را به چه مؤسساتي اهدا كنيم؟
بهترين راه براي يافتن كساني كه نيازمند واقعي باشند تا بتوانيم مبلغ فطريه يا كفاره خود را به آن‌ها اهدا كنيم، اين است كه به دنبال موسسه خيريه‌اي معتبر و خوش نام باشيم و در مورد صحت عملكرد آن‌ها، تا آن جا كه امكان دارد، تحقيق به عمل آوريم.


پرسش اصلي اين است  يك موسسه خيريه معتبر كه امين مالي باشد كه مردم به آن مي‌سپارند چه ويژگي‌هايي دارد؟ چگونه مي‌توان يك موسسه خيريه با سابقه و خوش نام را از ميان هزاران گزينه موجود انتخاب كرد؟


يك موسسه خيريه معتبر چه ويژگي‌هايي دارد؟
بدون شك اولين و مهم‌ترين نكته‌اي كه بايد مد نظر قرار داد اين است كه موسسه خيريه‌اي كه انتخاب مي‌شود، بايد شماره ثبت معتبر داشته باشد. اين شماره از سازمان ثبت قابل پيگيري است و اعطاي آن از جانب اين سازمان به يك موسسه خيريه به معناي صحت عملكرد متوليان آن موسسه خيريه است.

داشتن شماره ثبت براي يك موسسه خيريه به اين معنا است كه هر فردي كه مي‌خواهد به هر نحوي، مادي يا معنوي به اين موسسه كمك كند، مي‌تواند به ميزان اعتبار و حقانيت اين موسسه مطمئن بوده و بدون هيچ ترديدي از اين‌كه مبلغ واريزي يا كالاي غير نقدي اش به دست نيازمندان مي‌رسد، به اين موسسه اعتماد و به آن كمك كند.
نكته بعدي در اعتبار سنجي يك موسسه خيريه، سابقه و خوش نامي آن در كمك به نيازمندان است. چه بسيار مؤسساتي كه ابتدا با نيت خير بنيان گذاران تأسيس مي‌شوند اما خيلي زود و به دلايل مختلف از مسير اصلي امداد به نيازمندان منحرف شده و در نهايت با سابقه نه چندان طولاني تعطيل مي‌شوند.اما موسسه‌اي مانند موسسه خيريه و ايتام بني هاشم رضوي سال‌ها است كه در زمينه كمك رساني به نيازمندان فعال است و متوليان آن هرگز و لحظه‌اي از وظيفه خطير كمك و حمايت از كودكان بي‌سرپرست و بد سرپرست و همچنين زوج هاي جوان در جهت تهيه جهيزيه آسان ، كوتاهي نكرده‌اند.
شفافيت در ارائه گزارش از نحوه كمك رساني به نيازمندان نيز يكي ديگر از روش هايي است كه به سادگي مي‌توان به توسط آن به حقانيت و صحت عملكرد يك موسسه خيريه پي برد.
موسسه خيريه و ايتام بني هاشم رضوي هر سال به طور شفاف در وب سايت رسمي خود، گزارش جامعي از عملكرد خود مبني بر چگونگي خرج و مصرف كمك هاي دريافتي از جانب خيرين، ارائه مي‌كند. اين ميزان شفافيت در گزارش عملكرد سالانه نشان دهنده آن است كه ريالي از كمك از نقدي يا كوچك‌ترين كالايي از كمك‌هاي غير نقدي خيريني كه به اين موسسه خيريه اعتماد مي‌كنند، در جايي به جز آنجا كه بايد خرج نمي‌شود. بدون شك اين موضوع يكي از مهم‌ترين شاخص‌هاي موسسه خيره و ايتام بني‌هاشم رضوي است و همين مسئله باعث شده است كه سالانه به تعداد خيرين ثابت اين مجموعه اضافه شود و هرسال افراد بيشتري براي اهداي فطريه يا پرداخت كفاره خود به اين مجموعه معتبر اعتماد كنند.



پرداخت آنلاين فطريه و كفاره در وب سايت موسسه خيريه و ايتام بني هاشم رضوي
 اگر شما نيز تصميم داريد  كه در روز عيد سعيد فطر سال جاري، فطريه و كفاره خود را به اين مجموعه معتبر و خوش نام بسپاريد، خوب است بدانيد كه يكي از امكانات بسيار مفيدي كه موسسه خيريه و ايتام بني هاشم رضوي آن را در وب سايت رسمي خود قرار داده است، امكان پرداخت آنلاين فطريه و كفاره در وب سايت اين مجموعه است.
به اين معني كه اگر تمايل داريد مبلغ فطريه يا كفاره خود را بعد از پايان يافتن ماه مبارك رمضان به طور مستقيم و كاملاً بي واسطه به دست متوليان موسسه خيريه و ايتام بني هاشم رضوي بسپاريد تا آن را به بهترين و هوشمندانه ترين شكل ممكن در جاي درست خرج كرده و به دست نيازمندان واقعي برسانند، مي‌توانيد وارد وب سايت اين مجموعه شده و به راحتي با طي كردن چند مرحله ساده، فطريه يا كفاره خود را به حساب موسسه خيريه و ايتام بني هاشم رضوي واريز فرمائيد.

براي اين منظور كافي است وارد صفحه پرداخت آنلاين فطريه شويد. هنگامي كه اين صفحه باز مي شود، مي‌توانيد در قسمت سمت راست صفحه، ابتدا مبلغي را كه بايد به عنوان فطريه يا كفاره بپردازيد را محاسبه كنيد. سپس در وسط صفحه با پر كردن فيلدهاي مشخص شده كه شامل نام و نام خانوادگي، شماره تلفن، مبلغ فطريه، مبلغ فطريه سادات و مبلغ كفاره است را پر كنيد. سپس روي دكمه پرداخت كليك كنيد تا بتوانيد به كمك درگاه‌هاي موجود مبلغ فطريه يا كفاره مورد نظر خود را به حساب خيريه و ايتام بني هاشم رضوي بسپاريد.
منبع : موسسه خيريه و ايتام بني هاشم رضوي

 



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : admin
تاریخ : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
زمان : ۱۰:۰۷:۰۵
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی